Vizualizacija ni noben čirule-čarule. Znanstveniki že desetletja vedo, da podobe, ki si jih ustvarimo v glavi, lahko močno vplivajo na naše telo.

Vedno več pa je tudi raziskav, ki temu pritrjujejo. Vizualizacija je močno orodje, s katerim lahko izboljšate svoje zdravje.

Kar nekaj raziskav obstaja, ki govorijo v prid temu, kakšno moč imajo naše misli. Znano je, denimo, da ljudje, ki samih sebe nimajo za čezmerno težke, veliko lažje shujšajo oziroma ne pridobivajo odvečnih kilogramov, nasprotno pa se tisti, ki se imajo za pretežke, sčasoma res zredijo. Spet druga raziskava znanstvenikov s klinike v Clevelandu je pokazala, da imajo mentalne vaje lahko zelo podoben učinek kot fizične. V raziskavi so sodelujoče razporedili v dve skupini – na tisto, ki je 12 tednov izvaja vaje za moč mezincev na rokah, in na tisto, ki je te vaje izvajala samo mentalno. Po dvanajstih tednih so telovadci imeli za 53 odstotkov močnejše mezince, tistim, ki so vaje izvajali samo v mislih, pa se je moč v mezincih povečala za kar 35 odstotkov. Samo z vizualizacijo!

Zakaj vizualizacija deluje?
Čeprav vse skupaj deluje precej newagevsko, za vizualizacijo stoji precej logična znanstvena razlaga. Meritve možganov med omenjenim eksperimentom so pokazale, da se miselno predstavljanje, da opravljamo neko delo, v naših možganih prevede tako kot fizično opravljanje tega dela. Če torej vizualizirate, da redno dvigujete uteži, to v vaših možganih stimulira isto mesto kot resnično dvigovanje uteži. Možgani ne ločujejo med dejansko in mentalno vadbo. In takšno delovanje možganov je seveda nepredstavljiv dar, ki nam daje moč, da zgolj z mislimi močno izboljšamo svoje življenje in zdravje. Tu predstavljamo nekaj predlogov, kako to storiti.

Izboljšajte svojo prehrano
O zdravi prehrani je veliko lažje pridigati, kot pa se tega načela tudi zares držati. Sploh v današnjem svetu. In ne glede na to, kako odločni smo, se po navadi zgodi nekaj takega: ves teden vztrajamo pri polnovrednih izdelkih ter sadju in zelenjavi, za konec tedna pa se zato nagradimo s preveč kozarci vina na petkov večer, s čipsom in sladkarijami ob sobotnem filmu ter z obilnim nedeljskim kosilom pri starših. Zaradi slabe vesti nato znova sledi teden odrekanja. A ni treba, da je tako. Če si boste predstavljali, da se prehranjujete veliko bolj zdravo, bo to sčasoma tudi zares postala vaša navada. A je treba biti pri tem natančen. Kadar vizualizirate, si predstavljajte, kako vidite jabolko, kako ga primete v roko in zagrizete vanj ter kakšnega okusa je in kako sočen. V eni od raziskav so bili ljudje, ki so si na tak način predstavljali, da se prehranjujejo bolj zdravo, kar dvakrat uspešnejši pri oblikovanju zdrave diete kot drugi. Takšna vizualizacija v nas samih postavi boljši načrt, zaradi česar smo tudi uspešnejši.

Spravite se v boljšo formo
Raziskave kažejo, da je naš um lahko odličen motivator, kadar imamo težave pri vztrajanju v fizični kondiciji. Čeprav si postavimo cilj, da se bomo redno gibali, je včasih to težko, ker preprosto nimamo motivacije. In ker na začetku nimamo kondicije, nas prav tako od namena odvrne fizični napor, ki ga občutimo. A zamislite si, kako bi bilo, če bi zmogli priti na hrib, če bi zmogli preteči kilometer, ali če bi zmogli prekolesariti določeno razdaljo. Predstavljajte si, kako brez napora zmorete vrteti pedala, kako med tekom dihate brez pekočega občutka v grlu, ali kako zmagovalno se počutite, ko priplezate na vrh gore, ki se vam je zdela nepremagljiva. Če si boste sami sebe zamislili tako, boste pozabili na stres, ki ga povzroča vadba, in na dvome vase, kažejo raziskave. Ko pri vadbi obupujete, si zamislite sebe, kako prečkate točko obupa in brez težav nadaljujete.