V Sloveniji je že skoraj dve tretjini odraslih slabovidnih, zato si pomagajo z očali ali kontaktnimi lečami, ki pa so za mnoge moteče.
Na srečo so jogijski mojstri našli rešitev tudi za to težavo. Japonski oftalmolog in navdušenec nad jogo dr. Kazuhiro Nakagawa na primer zagotavlja, da vam lahko že 10 minutami jogijskih vaj za oči dnevno pomaga toliko izostriti vid, da vam ne bo več treba nositi očal. Joga namreč razbremeni oči in izostri vid. Velja poskusiti!
Slabovidnost je običajno genetsko pogojena, k njej pa veliko prispevate tudi sami s slabimi življenjskimi navadami, kot so čezmerno gledanje televizije in v računalniški ekran, uporaba slabe svetlobe pri branju ter nepremično gledanje v telefonski zaslon ponoči.
»Če je pogled dlje časa usmerjen v računalniški zaslon, je to za oči velika obremenitev. Očesne mišice namreč ostajajo negibno napete, kar povzroča kratkovidnost,« pojasnjuje dr. Nakagawa. Najbolj obremenjene so tako imenovane ciliarne mišice, ki skrbijo za gibljivost očesnih leč in ostrenje. Kadar gledate v daljavo, so te mišice sproščene, pri delu za računalnikom pa so stalno napete, kar jih na dolgi rok slabi.
Jogijske vaje za oči naj bi to izboljšale, pomagale naj bi preprečevati starostno slabovidnost, zaradi povečane prekrvitve oči in mišic tega predela pa se dodatno izboljša celo delovna zmogljivost možganov. Da bi se zaradi tovrstnih vaj dejansko lahko odrekli očalom, sicer še ni znanstveno dokazano, vsekakor pa bodo po očesni telovadbi oči bolj sproščene, manj pekoče, ne bodo se vam toliko solzile. Seveda se je pri vseh težavah z očmi treba posvetovati tudi z osebnim zdravnikom, ki vas bo po potrebi napotil k oftalmologu.
1. Za izboljšanje splošnega vida na blizu in daleč
Postavite se en meter od slike na steni. Držite dlan približno 30 cm pred obrazom. Osredotočite se izmenično zdaj na sliko, zdaj na svojo dlan (po 3 sekunde). Pogled nato čim hitreje menjajte, dokler ga ne zamenjate 20-krat.
Učinek: Mišice, ki so zadolžene za ostrenje slike, bodo krepkejše.
2. Pri računalniško povzročeni kratkovidnosti
Zaprite oči za 10 sekund. Nato jih odprite in pogled za 10 sekund usmerite navzgor, ne da bi pri tem glavo nagnili nazaj. Oči spet zaprite za 10 sekund, potem pa za 10 sekund glejte navzdol (brez premikanja glave!). Enako storite še v desno in levo stran. Celoten postopek ponovite dvakrat.
Učinek: Očesna muskulatura se bo razgibala, krvni obtok bo močnejši, vid pa posledično boljši.
3. Pri neostrem vidu zaradi stresa
Počasi vdihnite skozi nos, da se vam trebuh izboči, ter skozi usta izdihnite in se rahlo nagnite naprej. Ponovite 10-krat, ob tem si vsakokrat predstavljajte, kako povečana prekrvitev prinaša hranila očem in možganom.
Učinek: Stresna obremenitev oči in glave se bo zmanjšala, lažje boste nadzorovali funkcije ciliarnih mišic.
4. Pri starostni slabovidnosti
V reviji si izberite eno besedo in se osredotočite nanjo za tri sekunde. Zdaj zaprite oči, pod vekami bodite z očmi še vedno osredotočeni na besedo. Po treh sekundah oči odprite in preverite, ali lahko črke zdaj bolj izostrite. Če da, lahko število sekund, ko imate oči zaprte, postopoma povečujete.
5. Pri suhih očeh
Zazrite se v eno točko v prostoru in jo glejte, ne da bi vmes mežikali. Pri tem imejte čim bolj na široko odprte oči. Zatem 10-krat pomežiknite. Vajo ponovite petkrat, nato pa zavestno še zazehajte.
Učinek: Vaja spodbudi delovanje solznic in žleze, ki izloča maščobo v solzni film. Čutili boste, da so oči manj utrujene. 
deli