Finski učitelj joge in zdravilec Petri Räisänen predstavlja enostavno meditacijo, s katero si lahko vsak od nas pomaga pri bolečinah, odrevenelosti, napetosti, poškodbah in podobnih neprijetnih občutkih v telesu, ki jih želimo ublažiti.

Ne glede na terapije in metode, ki ste jih morda preizkusili ali jih še vedno izvajate, vam bo ta meditacija vsekakor koristila. In verjemite, nima prav nobenih slabih stranskih učinkov.

Samozdravilna meditacija vas bo prepričala v moč, ki jo ima vaš um nad telesom.

Spoznali boste, da lahko z močjo lastnih misli in usmerjanjem pozornosti na boleči del telesa, zavestno sprostite ter ublažite bolečino oziroma jo s pomikanjem skozi telo spustite v zemljo.

Meditacija traja okrog 20 minut, lahko pa jo svobodno podaljšate po želji.

Vsak del meditacije lahko traja do 5 minut ali dlje, če imate bolj intenzivne bolečine. Meditacijo lahko izvajate v sedečem ali ležečem položaju.

Če se v sedečem položaju težko držite ravno, se lahko s hrbtom naslonite na zid. Če se odločite za meditiranje v ležečem položaju, pazite, da ne zaspite.

Osnova te meditacije je polaganje dlani na boleče mesto. Pri tem je zelo pomembna vaša koncentracija in usmerjanje pozornosti točno na ta boleči del telesa.

Meditacija sestoji iz petih delov:

- polaganje dlani na boleče mesto

- zavestno sproščanje

- 'topljenje' bolečine

- pomikanje bolečine skozi telo

- iskanje pomoči 'zunaj'

Zadnji, peti del je namenjen zlasti tistim, ki že leta trpijo bolečine in so preizkusili že vse mogoče terapije, od kiropraktike do akupunkture.

Samozdravilna meditacija – priprava:

Postavite se v prijeten sedeči ali ležeči položaj. Sprostite ramena in obraz, umirite misli. Dihajte nežno in počasi. Izberite del telesa, na katerega želite usmeriti svojo pozornost in zavest. To je mesto, kjer čutite napetost, bolečino, otrplost ...

Postavite dlan na boleče mesto. Če čutite napetost ali bolečino v hrbtu, torej v zadnjem delu telesa, lahko postavite dlan na sprednjo stran, na mesto, ki je nasproti bolečini (če bolečino čutite med lopaticami, lahko dlan postavite na sredino prsnega koša, če pa vas denimo boli desno koleno, enostavno postavite desno dlan na to koleno).

dreamstime_s_20904291
Meditacijo lahko izvajate kjerkoli.
Dreamstime

1. del: Držanje dlani na bolečem mestu

Samo držite dlan na bolečem mestu, nič drugega vam ni treba početi. Dihajte mehko in nežno. Po minuti ali dveh boste začutili toplino svoje dlani, ki se reflektira proti mišici ali sklepu.

Zadržite mirnost uma oziroma misli. To je izvrstno početi pred spanjem, saj lahko po končani meditaciji zapsite z dlanjo na bolečem mestu.

2. del: Zavestno sproščanje

Dlan še vedno držite na bolečem mestu. Začnite razmišljati o sprostitvi tega dela telesa in ga zavestno sproščajte. Počasi sprostite mišice pod svojo dlanjo.

Meditacija, ki topi bolečino

Občutite, kako se sproščenost pomika vse globlje v tkivo, kako se toplota pomika vse globlje. Sprostite področje, kjer čutite bolečino in dovolite, da se začne topiti.

Vaše telo je sproščeno. Vaše misli so popolnoma umirjene. Vaše dihanje je mehko in nežno.

3. del: Topljenje bolečine in napetosti

Začutite, kako se vaša odrevenelost in bolečina pod dlanjo počasi topita kot med v vroči vodi. Samo mehko in nežno dihajte, ob tem pa zadržujte občutek mehčanja in topljenja bolečine

4. del: Pomikanje bolečine skozi telo

Z močjo misli začnite pomikati občutek bolečine skozi telo. Enostavno občutite, kako se napetost in bolečina premikata navzdol, navzgor ali v stran. Če čutite bolečine v spodnjem delu telesa, jo z močjo misli pomikajte proti nogam, do vrha prstov. Nato jo spustite v zemljo pod vašimi stopali. Pomikanje bolečine boste čutili kot elektriciteto, ki potuje skozi vaše telo.

Če vas boli karkoli nad linijo popka, torej v zgornjem delu telesa, bolečino pomikajte z zavestno pozornostjo navzgor, proti roki ter jo skozi prste spustite v zemljo. Občutite, kako se energija pomika vse do zemlje ter izgine.

Zdaj bi ob zavestni pozornosti na del telesa, kjer vas je bolelo, že morali čutiti manj bolečine, manj odrevenelosti, manj napetosti ... Čutiti bi morali lahkotnost, svobodo in sproščenost. Ko začutite te pozitivne spremembe, se rahlo nasmehnite, vaše oči naj ostanejo zaprte. Usmerite pozitivno energijo na področje, kjer ste čutili bolečino. Začutite nasmešek od znotraj. Začutite svoj notranji smeh, ki vas še bolj sprošča in zdravi.

5. del: Iskanje pomoči zunaj

Če vas že dolgo muči bolečina v telesu, bolečega dela ni tako lahko sprostiti in zavestno pomikati bolečine. V tem primeru lahko poiščete pomoč zunaj. Zaprosite za pomoč Vesolje. Če verjamete v boga, svetnike ali angele, zaprosite njih za pomoč. Naj bo to vaša notranja molitev.

Vaša celotna pozornost naj bo pri prošnji za zunanjo pomoč usmerjena na to višjo silo izven vas samih. Lahko se ji toplo nasmehnete.

Zaključek meditacije

Počasi se začnite vračati v svoje telo. Začutite ga, osredotočite se na mišice, na svoj sedeči ali ležeči položaj, občutek povezanosti z zemljo. Prisluhnite zvokom okrog sebe, ptičjemu čivkanju ...

Zdaj globoko vdihnite ... in izdihnite. Še enkrat globoko vdihnite ... in izdihnite.

Združite dlani pred srcem. Ostanite tako še nekaj časa. Počasi odprite oči.